Segala post yang ada dalam blog ini seperti gambar dan video adalah bukan hak milik asal Amazing Gila walaupun tidak dinyatakan. Jika ada gambar/video/ artikal anda dan anda tidak mahu dikongsikan sila hubungi AG di FB ataupun di ruangan komen post tersebut.Harap maklum

Recent Post

Wednesday, October 13, 2010

penyokong kelantan ganas...?????????????



kali ni aku nk kongsi gam korang ttg berita hangat yg melanda sukan kita.....kalu tgk dlm berita sibuk dok temubual penyokong selangor yg dipukul oleh penyokong kelantan...x habis2 nk salahkan penyokong kelantan...bukan aku nk menyebelahi penyokong kelantan,mmg ade juga penyokong kelantan yg bertindak melampau..ttp yg aku nk nyatakan disini...mana peranan media yg bertindak adil.....?????????...kenapa harus dinyatakan keganasan penyokong kelantan sahaja.????...di sini aku sertakan beberapa gmbar yg menunjukkan bukti SIAPA YG MENGGANAS DI STADIUM SHAH ALAM sebenarnya,,,dan aku yakin...gambar2 ni x kan disiarkan di media....
tekan READ MORE untuk lihat gmbar seterusnya

pengakuan penyokong selangor di FB.....





lihat gmbar diatas,kalau benar penyokong kelantan yg mula2 membuat kacau kenapa anggota rela berada di ruangan penyokong selangor..?siapa yg anggota rela cuba tenangkan..???fikir-fikirkanlah...


Tindakan polis yang terlalu berlembut menangani serangan hendap dengan batu-bata penyokong Selangor kepada penyokong Kelantan juga amat dikesali kerana ramai penyokong Kelantan percaya sekiranya berlaku serangan seperti gambar diatas oleh penyokong Kelantan sudah pasti ramai yang ditangkap atau dibelasah dengan belatan. Itulah tindakan yang sentiasa dikenakan kepada Kelantan. Petugas media terlalu cepat mensensasikan berita penyokong Kelantan tetapi menutup sebelah mata sekiranya sesuatu perkara dimulakan penyokong Selangor. Walhal mereka dapat melihat dengan jelas rempuhan penyokong Selangor yang mengamuk merempuh anggota rela untuk menyerang penyokong Kelantan yang sememangnya dihadang oleh pagar. Lihat gambar diatas.
Apakah begitu hina dan jijik penyokong Kelantan yang sentiasa diburukkan walaupun 1 kematian telah berlaku akibat dipukul ganas penyokong Selangor. Keganasan penyokong Kelantan tidak pernah melibatkan kematian tetapi hal ini berlaku di kalangan penyokong Selangor. Mengapa media boleh menutup kes keganasan penyokong seperti ini? Adakah kerana kematian ini berlaku pada penyokong Kelantan?. Lihat 2 gambar diatas.
Perkara ini dibangkitkan bukan untuk memanaskan suasana dan perasaan penyokong tetapi kami penyokong Kelantan mengharap satu laporan dan hukuman yang adil oleh semua pihak. Kes kematian ini dianggap serius dan lebih menyayat hati ianya dipandang sepi oleh media dan pihak berkuasa. Kami juga menyokong segala tindakan polis kepada penyokong kami yang ganas tetapi biarlah adil.
FAM perlu memandang serius perkara ini dan tidak hanya mengenakan hukuman yang berat sebelah sahaja. KAFA sentiasa mengutuk sebarang kesalahan yang melanggar undang-undang. Terima kasih diatas sokongan tidak berbelah bahagi penyokong The Red Warriors. Jumpa di Kota Bharu, kita akan pastikan separuh akhir milik kita. InsyaAllah.....sumber the red warriors

psstt : di mana keadilan.....??????????????????????????????????

Email Newsletter



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

27 comments :

  1. kenapa perlu macam ni eh?
    org tetap jugak akan anggap kelantan ganas..
    sebab everytime game dgn kelantan..mesti ada gaduh..sampai mind set org rmai pun mmg dah sedia ada..'orang kelantan,memang macam tu..'
    hurrmmm..

    ReplyDelete
  2. org hanya tau berita melalui media...kalau media salah tafsir..salah la pemikiran org kita...cuba tanye mereka yg berada di stadium time tu....tentu jwapanya lain....

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan Amazing Gila. Org media pun belum tentu penah jejak stadium nk tgk bola. ntah2 ckup dgn tgk siaran langsung kt TV1 atau Astro Arena, lpas tu buat berita yg boleh penonton salah tafsir.

    ReplyDelete
  4. betul2...lagi satu..penyokong kelantan tidak akan bertindak melulu kalau mereka tidak dikacau......

    ReplyDelete
  5. btolx3
    ak pon sokong bro

    media adalah elemen pghasut utama
    sume benda nk slhkn klate..

    ReplyDelete
  6. ore selangor musuh aku sapa mapuh , mg iangat molep ore2 selengor

    ReplyDelete
  7. nate sek media bodo..make pok getoh.....

    ReplyDelete
  8. hahhaa....gapo2 pon kelate mene dos nga selangor...hahahhah..puah ati seroooooooooooo

    ReplyDelete
  9. Mind set jea semua ni.

    Media pulak api-api kan lagi.

    Memang jadi cmni.

    ReplyDelete
  10. hmm, nilah akibatnya terlampau ekstrim dan taksub dgn semngat kenegerian dan kelompok masing2, kalau macam ni la keadaan nya baik takyah adakan lagi pertandingan bola sepak, hanya memecahbelahkan rakyat je. insaf la d atas kejadian ni sehingga menyebabkan nyawa melayang

    ReplyDelete
  11. teringat kat kolej dulu2...geng kelantan selalu jalan ramai2....tadak pulak geng penang ke, selangor ke, serawak ke jalan satu geng yang ramai begitu ketika nak gi makan....pulak tue geng lelakilah yang paling obvious..

    ReplyDelete
  12. geng kelantan x pernah nk marah kalau2 ade org lain yg nk lepak ngam diorang...tp..sesetengah org lain yg x ingin lepak2 ngam geng kelantan kerana kitaorng ni suka lepak kat warung la..tempat2 murah la..ape la....try la lepak dulu.. bwu tau

    ReplyDelete
  13. ya Allah..benda kecik pn nk gaduh..rilek r..men bola je kot..player yang maen pun xde cam penyokong..even aku sokong selangor,aku tetap marah kalau orang selangor buat camni..kalau dah perangai huduh,tak kira r orang mana pun..

    ReplyDelete
  14. media mainstream memang menipu..memang saja nak buat onar..nak bagi pecah belah..camtu konon2 nak menyatukan masyarakat?

    ReplyDelete
  15. apabila bolasepak dipolitikkan............

    ReplyDelete
  16. mmg slmo pon gitu laa...kelate hok buruk blko

    ReplyDelete
  17. kelantan la yg membuatkan bola sepak tanah air semakin meletup..kalo tak sbelum ni bosan je tgk malaysia..

    ReplyDelete
  18. salam..?
    sedia maklum geng dak kelantan is da fighter.. same cam dak sabah.. coz dorg rasis.. buat kepala sendiri if masuk tempat org.. tgk r kt IPT.. kwn sesame sendiri.. x puas hati terus nk fight.. padan r..

    ReplyDelete
  19. salam,
    inalillah terlebeh dahulu kepada yang meninggal.
    ape salah arwah budak kelantan ni. hanya ingin menyokong kelab bola sepak negerinya. tp ini sehingga meragut nyawanya, sedih sekali. Saya yg berasal dr selangor pun merasakan ini tidak adil. Kelantan, Selangor, Kedah etc etc semua sama saja. yang penting agama kita kuat , keperibadian mulia dan sama2 bersatu padu menegakkan agama Islam yg suci. Allahu akbar.

    ReplyDelete
  20. der...inilah org kelantan yg cri msalah....lu dtg tmpt org lu bkin kcau,sape xsakit?smue game hang na pi paras kpale,mmg hang kena la kan??tu la igt dimana hang dok pijak bumi kat situ la hang hormat org...jgn dok kcau je tmpat org..

    ReplyDelete
  21. org media mmg camtu sejak kerajaan PAS take over kelantan......

    ReplyDelete
  22. dasar org kelantan biasa la, berani bila ada geng senegeri je.. kalo sensorang pijak kutu pon x meletop.. camtu gak kalo buat kawan, kalo sensorang baru dia ngaku kita ni kawan rapat, bila dah jumpa geng dia terus lupa kawan rapat malah di anggap musuh ade laa

    ReplyDelete
  23. Ore klate kalo gi tepat ore keno hormat Kpg ore, jge dok wat gedebe, baru lah dio respect kito....ambo pom ore klate, ambo pehe perangai sesetengoh ore klate nih,,,buke nyo baik semuo, kaki pil kudo pun ado,...malu ambo sbg ore klate kalu ore klate jenih wat lagu ni, brehi wat kucar sokmo, bilo nok beruboh tok tahu larr,,aduh..duh..duh

    ReplyDelete
  24. haru biru...mana pergi semangat kesukanan.bila dah duduk berkumpul ramai²,ada yg jd batu api....mula nak tunjuk kuat.




    -=anak johor=-

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

Google+ Followers

Feedjit

Sila KLIK gambar dibawah

Join us on Facebook, just click LIKE

Powered By AMazing giLA

ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free
PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger

Total Pageviews