Segala post yang ada dalam blog ini seperti gambar dan video adalah bukan hak milik asal Amazing Gila walaupun tidak dinyatakan. Jika ada gambar/video/ artikal anda dan anda tidak mahu dikongsikan sila hubungi AG di FB ataupun di ruangan komen post tersebut.Harap maklum

Recent Post

Friday, March 25, 2011

gadis cuba bunuh diri terjun dari KB mall(2 video dan 6 gambar)



petang td dalam pkul 5 petang telah berlaku satu kejadian yg amat menggemparkan di Kota Bharu ini apabila seorang gadis dilihat telah berada dlm keadaan mencurigakan di tingkat 3 atas sekali bangunan KB mall. rupa-rupanya gadis itu ingin membunuh diri..jum baca kisah serta lihat video dan gambar ketika gadis itu terjun dari bangunan KB mall.
tekan READMORE utk lihat gmbar dan video gadis ini terjun bangunan





berikut adalah sedikit details ttg kejadian petang td

-Berlaku pada lebih kurang jam 5 petang tadi (24/03/2010).
-Berlaku di bangunan KB Mall (Kota Bharu, Kelantan).
-Punca bunuh diri, ada yang mengatakan putus cinta, ada juga yang mengatakan kecewa dengan keputusan    SPM
-Pada mulanya gadis ini ingin mengelar pergelangan tanganyer rasenye berdasarkan pisau di tangan gadis itu
-Dikatakan juga perempuan tersebut merupakan seorang pelajar.
-Perempuan tersebut masih hidup dan dikhabarkan hanya cedera ringan kerana pihak bomba telah meletakkan 4 buah tilam di bawah bangunan.





apa2 pon membunuh diri amatlah dilarang  dalam Islam..semoga gadis ini bertaubat dan mendapat semangat baru serta mengambil iktibar dari kejadian ini..WALLAHUALLAM...

Abu Hurairah R.A. meriwayakan dari Nabi S.A.W.

مَنْ تَرَدَّى مِنْ جَبَلٍ فَقَتَلَ نَفْسَهُ فَهُوَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ يَتَرَدَّى فِيهِ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا وَمَنْ تَحَسَّى سُمًّا فَقَتَلَ نَفْسَهُ فَسُمُّهُ فِي يَدِهِ يَتَحَسَّاهُ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا وَمَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدِيدَةٍ فَحَدِيدَتُهُ فِي يَدِهِ يَجَأُ بِهَا فِي بَطْنِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا

Maksudnya: "Sesiapa yang terjun dari bukit membunuh dirinya, dia akan terjun ke dalam neraka jahannam kakal di dalamnya selama-lamanya. Sesiapa yang meminum racun membunuh diiri, racun itu akan berada di dalam gengamannya, dia akan menghirup racun itu di dalam neraka jahannam kekal di dalamnya selama-lamanya. Siapa yang membunuh dirinya dengan besi, maka besi itu akan berada dalam gengamannya, dia akan menikamkannya di perutnya di dalam neraka jahannam, kekal di dalamnya selama-lamanya." (HR al-Bukhari dan Muslim)

video


dan ini video dari sudut sisi 
video


psstt : sape tau keadaan sebenar pompuan ni..komen2 yer...aku ade kuiz time ni.lau x sempat gak pegi td..huhuhuhu

Email Newsletter



Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

37 comments :

  1. bomba tu x kne cucuk ngan pisau tu ke?

    ReplyDelete
  2. mmg agk bodoh laa kalo nk slesaikn msalh ngn bunuh diri ni...xde gn ar hdup ni kalo stakt nk akhirkn ngn bnuh diri..bkn stkt nk msuk syurga, bau dy pn dapt..mmg masuk NERAKA spantas kilat ah!

    ReplyDelete
  3. Entah apa2 dia ni.
    Fikiran singkat btul.

    Selamat xmati btul2.

    ReplyDelete
  4. asal ada prob je nak bunuh diri...fikiran memang cetek betul...

    ReplyDelete
  5. bile iman tiada di dada..syaitan menjadi tempat mengadu..

    ReplyDelete
  6. bukan nak kata ape ah kn. mcm ni ke rakyat kelantan yang kononnya bandaraya islam tu. dididik dengan agama yang cukup dari kecik agi. mana pergi kononnya pentingya agama di negeri serambi mekah ni. cuba pikir, selama ni kalau ade org yg kutuk negeri cik siti wan kembang ni semua marah. pertahankan. mereka yang terbaik. sedangkan hakikatnya adalah sebaliknya.

    tak nafikan juga ade rkyat cik siti wan kembang baik orgnya.

    no offense. fikir fikir kn.

    ReplyDelete
  7. pada yg mengomen kat atas tuh.. nak salahkan individu tu ke nak salahkan negeri pompuan tuh? sama jugak lau sorang muslim bunuh orang.. ko nak slahkan islam ke slhkn individu muslim tu?? pk la beb.. pkran ko ni cetek r.. ckp guna akal ok.,.. sume negeri kat msia ni same je.. kita sume islam.. bukannye kelantan je negeri islam.. tak taw la jenis ko amalkan racist ape.. renung2kan la k..

    ReplyDelete
  8. pada yang komen mcm bijak pandai tu...kat arab saudi pun ada orang bunuh diri...nak cakap negara tempat terletaknya tanah Haram tu tak mendidik rakyatnya?..

    muhammad taqiuddin

    masih hidup katanya...

    ReplyDelete
  9. ish2...kpd cik anon yg bukan main komen ckp salah negeri kelantan plak..budus betul la pemikiran kau ni..kau ingat negeri kelantan jer ker yg dlm malaysia ni negeri Islam..??? x tau la kalau negeri kau mmg x mengamalkan amalan negeri Islam..mana2 ade syaitan bro....inilah yg dikatakan pemikiran budak sekolah lg..pegi masuk PASTI la weiii....

    ReplyDelete
  10. MCM NIE ORG KELANTAN ehh.??
    sumpah bodoh.
    uat malu org kelantan kowttt.
    gggrrrrrrrrrrrrr.

    ReplyDelete
  11. @anon yg first sekali.

    kau dah kenapa nk membeza-bezakan negeri orang. negeri kau tkde yg bunuh diri ke? kau cakap bia betul sikit okayh. dasar.

    ReplyDelete
  12. weh che pa ! aku sokong mung. natang doh nk beza-bezakan negeri org lak.

    -didy-

    ReplyDelete
  13. perlu kee gaduhh derr.?? sakai doe kowg.
    -acap-

    ReplyDelete
  14. tiada siapa yg ingin bergaduh disini..cuma ingin memperbetulkan apa yg harus diperbetulkan..mmg ia berlaku di negeri kelantan..tp Alhamdulillah semuanya selamat..gadis itu diselamatkan daripada maut..semoga beliau bertaubat dan mengambil iktibar..kita yg masih waras harus memberi sokongan kpd beliau utk menghadapi kehidupan seterusnya..bukanyer mencerca dan menuduh tanpa berperikemanusiaan..baik sangatkah kita nk menghukum orang lain..???? munkin suatu hari kita yg berada di atas tmpat gadis itu berada..siapa tau.ini semua ketentuan dariNYA...WALLAHUALLAM...

    ReplyDelete
  15. jgn kita nak gaduh2..bkn slh negeri,bkn slh agama,bkn slh ibubapa tapi diri sendiri..krg iman dlm diri..sebab 2 mak bapak kito ata sek, ngaji quran, nk suruh faham isi kandungan pelajaran 2..pah2 praktik le..tapi ambik le hok baik2 jah

    ReplyDelete
  16. sebab apa dia berani juga nak terjun?...... aku rasanya sebab dia dah tahu ada org sediakan tilam kat bawah tu.....

    ReplyDelete
  17. (menjawab kepada manusia yg slhkan negeri kelantan) same la jugak.. lau orang arab bunuh diri.. ko slahkan negeri arab tu ke? lau eksiden.. ko salahkan kete ke ko slhkan tuan punye kete? pk guna akal bukan lutut..

    WFs9089

    ReplyDelete
  18. kepada anon yg first tu.. ramai org x suka cara anda komen.. tolong jgn bersikap begitu.. malaysia negara islam.. kelantan ke ganu ke sume islam.. islam melarang kita membeza2kan sesama makhluk.. kita xde hak nak judge baik buruk seseorang.. wallahualam.. lau salah ape sy kate.. saya mintak maaf.. mungkin pengetahuan anda tentang agama lagi tinggi dari saya...mungkin..

    ReplyDelete
  19. gila bodoh nk racist2 psal negeri. semua negeri kat msia nie ada kes bunuh diri. mmg jka dlihat kelantan lebih islamik sket bbnding negeri lain, mcm papan iklan kena pakai tdung sume. thts a good thing if nk compare pd negeri lain..
    kalau kau nak salahkan kata ni ke namanya negeri kelantan. weyh , org bukan islam pn boleh kutuk kata nie ke org islam, kata agama mereka yg benar, tbaik, ada larangan bunuh diri.. jgn nk bpikiran sempitla..

    ReplyDelete
  20. bunuh diri.. mana2 pon blaku skarang x kira agama, bangsa, budaya.. dll... kita ni duk dale akhir zame. akhirat esok luso.. ore x badi bahas dh maso ni lewat dh.. masing2 kno ngisaf.. nerako duk nagngo nati nk tele umat manusia.. syurgo duk nati nk trimo umat mulia..

    ReplyDelete
  21. masa kecik2 dlu penah main2 ngan dia kat rmh nenek. dr dulu lg dia ada masalah family. bile iman xckup di dada+masalah2 yg buat dia tension (mungkin masalah kluarga jugak or putus cinta ke apa xtau la..) x mustahil utk dia decide nk bunuh diri. kte sbagai org sehat akal xyah la kutuk2 especially kalo xtau situasi sbnr..lbh baik doakan Allah bg ketenangan dlm hidup dia..dah lama idup merana. nasib dia xbaik mcm kte. mungkin Allah nk uji n bagi kesudahan yg baik utknya. wallahua'lam

    ReplyDelete
  22. she is a malay right?

    ReplyDelete
  23. biar je dia mati..baru tau nnt di akhirat kelak masuk neraka jahanam cz kufur dgn ALLAH,bila iman xde nafsu menguasai ini la akibatnya..apa2 pun ingat lah kt kpd ALLAH sllu jgn sesekali berniat untuk syirik kepada-NYA can citer vdeo ni dah xngaku ALLAH ade, lau msih sedar mesti dy xuat lah prkara sebegini rupa..aku doa kan dia bertaubat dan meninggalkn benda seumpama ini..amin..

    ReplyDelete
  24. bodohhhhhhhhhhhhhhhhhh....dasar xde lobg nye perempuan...mnyusahkan makbapak je

    ReplyDelete
  25. idup lg time terjun.. tp mati kat umah sbb minum klorox..

    ReplyDelete
  26. pompan ni dah meninggal dah sebab minum klorox angkara kecewa teman lelaki dia xnak bertanggungjawab dengan anak dalam perut dia..
    tabah gilerr nak bunuh diri.. jawab laa

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. g mampos lew sme betina 2.. muki cam puki birat...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

Google+ Followers

Feedjit

Sila KLIK gambar dibawah

Join us on Facebook, just click LIKE

Powered By AMazing giLA

ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free
PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger

Total Pageviews